اللهم صـل علی محـمـد وآل محـمـد وعجـل فرجـهم


خداوند به موسی وحی نمود :

 ای موسی آیا می خواهی که من از کلامت به تو و از نگاهت به چشم تو و

از روحت به بدن تو  و از اندیشه ات به دل تو نزدیکتر باشم ؟

حضرت موسی  ( علیه السلام ) عرض کرد :

آری چنین قربی را می خواهم .

خطاب رسید : اکنون که جویای این سعات هستی

 بر حبیب من محمد مصطفی ( صلی الله علیه و آله وسلم ) صلوات بفرست

 زیرا که صلوات بر او رحمت و نور است  .

فضائل و آثار صلوات ص 26



موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, | 10:18 | نویسنده : خادم الزینب |

شکـــافتن دل بـرای معشــوق ...

 


امام صادق ( علیه السلام ) فرمودند :

روزی موسی بن عمران ( علیه السلام ) در حال موعظه بودند

 

ناگهان یکی از مستمعین که تحت تأثیر سخنان حضرت قرار گرفته بود گریبان خویش را چاک زد .

به حضرت موسی ( علیه السلام ) وحی شد که به وی بگو :

 

گریبانت را مشکاف ، دلت را برای من بشکاف .

 

( یعنی حال درونت را دگرگون ساز )


 

سپس امام صادق ( علیه السلام ) فرمود :

روزی حضرت موسی ( علیه السلام ) از کنار یکی از یاران خود می گذشت او را به حال سجده دید ،

پس از مدتی که از آن راه باز می گشت دید او هنوز در سجده است

 

موسی نزد خود گفت اگر حاجتش به دست من بود آن را برمی آوردم.

وحی آمد که ای موسی اگر او آن قدر سجده کند که گردنش قطع شود از او نپذیرم

 

تا هنگامی که وی از حالی که نزد من ناپسند است به حالی برگردد که من آن را می پسندم .


بحار ج 13 ص 352



موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, | 10:17 | نویسنده : خادم الزینب |
 
ابن قیم نیز مانند استادش مورد انتقاد و طعن علمای اهل سنت قرار گرفته است. ابن حجر هیتمی درباره او و استادش می‌گوید: مبادا به چیزهایی که در کتاب‌های ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزی و دیگرانی که پیرو هوای نفس خود هستند و خداوند آنها را گمراه ساخته و قلبشان را مهر زده و چشمشان را پوشانده، گوش کنی.

 

 

 

 

مهمترین شاگرد ابن تیمیه، سرچشمه خباثتهای وهابیان و دشمن امیرالمومنین علیه السلام، ابن جوزی شمس الدین محمد بن أبی بکر بن أیوب بن سعد بن حَریز روز هفتم رجب سال 691 هـ.ق منطقه «زُرع» در فاصله 96 کیلومتری دمشق به دنیا آمد. او به ابن قَیِّم جوزیة شهرت دارد. به این علت ‌که پدر او سرپرست و قیّم مدرسه جوزیه بود.



برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, | 10:10 | نویسنده : خادم الزینب |

در نگاه اول به نظر می‌رسد که آیه ی فوق تنها به بیان احکام الهی پرداخته و صرفاً مسائل اخلاقی و تربیتی را بیان می‌نماید، اما با نگاهی عمیق‌تر به آیه ی مذکور، می‌توان به معجزه‌ای بزرگ در علوم طبیعی پی می‌برد. در آیه ی « 233 » سوره ی « بقره » چنین بیان شده است:

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم

 قرآن معجزه ی جاوید: سوره های « بقره » و «لقمان » و اعجاز « شیر مادر »

 

 

 قرآن، کلام خداوند و برترین کتابی است که بر دنیای خاکی نازل شده است. به جرأت می‌توان این کتاب عظیم را برنامه ی کامل زندگی بشر دانست؛ چرا که علاوه بر آموزش مسائل تربیتی، اخلاقی و دینی، اطلاعات گرانبهای علمی نیز در درون این کتاب مقدس نهفته می‌باشد که این اطلاعات به حول و قوه ی الهی با ظهور مفسر بزرگ قرآن کریم، حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) إن شاء الله رمزگشایی خواهد شد.


موضوعات مرتبط: استادسیداحمدعلوی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, | 10:4 | نویسنده : خادم الزینب |

قدس نوشت: مطابق گاهشماری رومی کانون اول تقریبا مصادف با دی ماه شمسی است که امام رضا(ع) بر اساس این تقویم سفارشهایی را برای تعذیه صحیح مخصوص هر ماه متذکر شده اند. در این باره امام رضا(ع) در رساله ذهبیه بر خلاف شیوه رایج که پرداختن به خصوصیات هر فصل است به خصوصیات هر ماه و تدبیر هر یک از ماهها می پردازند و بعد از آن بحث نوشیدنی مخصوص را پیش می کشند و روش تهیه آن را توضیح می دهند و خواص آن را می شمارند که ما در یادداشتی جداگانه آن را آوردیم.

امام رضا(ع) در توصیه های پزشکی خود در مورد راههای حفظ سلامتی در ماه اول زمستان می فرمایند: کانون الأول: واحد ثلاثون یوماً تقوی فیه العواصف و یشتد فیه البرد، و ینفع فیه کل ما ذکر فی (تشرین الثانی) و یحذر فیه من أکل الطعام البارد، ویتقی فیه الحجامة و الفصد و یستعمل فیه الأغذیة الحارة بالقوة و الفعل . از این رو مطابق این سفارشات باید از طعام با طبیعت سرد پرهیز کرده، غذاهای با طبیعت و درجه حرارت گرم مصرف نماییم، از حجامت و فصد اجتناب کنیم، آب در شب نخوریم، جرعه‌ای آب گرم هر روز اول صبح بنوشیم و خوردن از سبزی (بقول)، کرفس‏‏‏‏، نعناع و تره تیزک(شاهی) هم پرهیز کنیم. (1)
 
مطابق آموز های امام رضا (ع) به لحاظ فصول سال بهترین اوقات حجامت بجز حزیران، زمانی است که هوا معتدل باشد، یعنی در چهل روز نخست بهار و چهل روز آغاز پاییز و در فصل زمستان (خصوصاً دی ماه) و فصل تابستان (بجز 14 حزیران که ذکر شد) حجامت اثر اندکی خواهد داشت.
 
با شروع فصل زمستان سرماخوردگی و زکام به اوج می رسد. امام رضا(ع) برای پیشگیری از این بیماری در فصل زمستان می فرمایند: مَن أرادَ دَفَعَ الزُّکامِ فِی الشِّتاءِ أجمَعَ ، فَلیَأکُل کُلَّ یَومٍ ثَلاثَ لُقَمِ شَهدٍ ؛ هر کس مى‏خواهد در همه زمستان از زکام ایمن بماند ، هر روز ، سه لقمه عسل با موم آن بخورد.(2) 
 
یکی از مواد غذایی مناسب برای این ماه گردو است. امام رضا (ع) فرمودند: خوردن گردو در تابستان سبب گرمی و حرارت جسم می شود و موجب پیدایش کورک و دمل و جوشهای چرکین در بدن می گردد اما مصرف آن در زمستان کلیه ها را گرم نگه می دارد و سردی و برودت را از بدن دفع می کند.
 
امام رضا (ع) همچنین در توصیه ای دیگر می فرمایند: در فصل زمستان غفلتا از اطاق گرم به هوای سرد و آزاد قدم نگذارید و برای رهایی از مشکلات سرماخوردگی در ماههای سرد فرمودند: گل نرگس ببویید، بوییدن این گل را به طور دائم انجام دهید تا از شرّ سرما خوردگی در امان بمانید. همچنین استشمام سیاه دانه آدمی را از سرما خوردگی ایمن می دارد .(3)
 
مطابق آموزه های امام رضا (ع) در فصل زمستان استحمام در هر بامداد خوب است و مصرف ماهی تازه و شیر و ورزش توصیه شده و برای رهایی از سردرد فرمودند : خوردن ماهی تازه را فراموش نکنید هرکس از درد شقیقه و شکم درد می ترسد نباید در زمستان و تابستان خوردن ماهی تازه را به تاخیر اندازد.(4)
 
 
 
پی نوشت ها:
1. الطریق الى خراسان ، کمال السید ،ج1 ، ص391
2. بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 324
3. طبّ الإمام الرضا علیه‏‌السلام، صفحه 37 وص 38

4. بحار الأنوار، جلد 62 ، صفحه


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, | 9:57 | نویسنده : خادم الزینب |

مفتی وهابی و دشمن قسم خورده امام‌زمان (عج) + فیلم و تصاویر

 

صلی ترین تخصص و فعالیت الخمیس مناظره با شیعیان در فضاهای مختلف و بخصوص برنامه های ماهواره ای و اینترنت است. خمیس در ادعایی عجیب، ائمه دوازده گانه را ابوبكر، عمر، عثمان، علي ، معاويه، يزيد، مروان بن حكم، عبدالملك بن مروان و ... بیان می کند. وی معتقد است اكثر ائمه اموي هستند.

گروه گزارش ویژه مشرق - دکتر عثمان بن محمد بن حمد بن عبدالله بن صالح بن محمد الخميس ناصري تميمي که نسبش به قبيلة نواصر  از نسل مسور بن عمر بن عباد ابن حُصين تميمي آخرین امیر سني كويتي قبيلة بني تميم می رسد. وی متولد 16ژانویه 1956 در کویت است و در دانشگاه اسلامی محمد بن سعود رياض درس خوانده است.
 


عثمان خمیس؛ شیر وهابیت !!!

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:, | 9:55 | نویسنده : خادم الزینب |

http://www.8pic.ir/images/55439055354697993145.jpg


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 9:28 | نویسنده : خادم الزینب |

http://media2.afsaran.ir/sini2fQ_535.jpg


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 9:26 | نویسنده : خادم الزینب |

یکی از تعبیرهای رایج عددی، تعبیر اربعین است که در بسیاری از موارد به کار رفته است. یک نمونه آن که سن رسول خدا(ص) در زمان بعثت، چهل بوده است. گفته شده است که عدد چهل در سن انسانها، نشانه بلوغ و رشد فکری است. گفتنی است، برخی از انبیا در سنین کودکی به نبوت رسیده‌اند.

در قرآن آمده است «میقات» موسی با پروردگارش در چهل روز حاصل شده است. در نقل است که، حضرت آدم چهل شبانه روز بر روی کوه صفا در حال سجده بود.درباره بنی اسرائیل هم آمده که برای استجابت دعای خود چهل شبانه روز ناله و ضجه می‌کردند.

اعتبار حفظ چهل حدیث که در روایات فراوان دیگر آمده، سبب تألیف صدها اثر با عنوان اربعین در انتخاب چهل حدیث و شرح و بسط آنها شده است. در این نقل‎ها آمده است که اگر کسی از امت من، چهل حدیث حفظ کند که در امر دینیش از آنها بهره برد، خداوند در روز قیامت او را فقیه و عالم محشور خواهد کرد. در نقل دیگری آمده است که امیرمومنان(ع) فرمودند: اگر چهل مرد با من بیعت می‌کردند، در برابر دشمنانم می‌ایستادم.

مرحوم کفعمی نوشته است: زمین از یک قطب، چهار نفر از اوتاد و چهل نفر از ابدال و هفتاد نفر نجیب، هیچگاه خالی نمی‌شود.

درباره نطفه هم تصور بر این بوده که بعد از چهل روز علقه می‎شود. همین عدد در تحولات بعدی علقه به مضغه تا تولد در نقل‎های کهن به کار رفته است، گویی که عدد چهل مبدأ یک تحول دانسته شده است.

در روایات ائمه(ع)، مضامین مختلفی ناظر بر این مطلب آمده است همانند: «کسی که شرابخواری کند، نمازش تا چهل روز قبول نمی‌شود»، «که کسی که چهل روز گوشت نخورد، خلقش تند می‌شود»، «کسی که چهل روز طعام حلال بخورد، خداوند قلبش را نورانی می‌کند». و نیز رسول خدا(ص) فرمود: «کسی که لقمه حرامی بخورد، تا چهل روز دعایش مستجاب نمی‌شود.«

اینها نمونه‌ای از نقل‎هایی بود که عدد اربعین در آنها به کار رفته است.
منبع:باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 9:9 | نویسنده : خادم الزینب |
صبح امروز رسانه های عراقی تصاویر مربوط به نیروی پلیس فداکاری که برای نجات جان زائران امام حسین (ع) از جان خود گذشته و یک عامل انتحاری را درآغوش کشید منتشر کردند.
به گزارش مشرق به نقل از العالم، منابع خبری مختلف چهارشنبه هفته گذشته خبر از انفجار یک عامل انتحاری در شهرک الخالص در 20 کیلومتری شمال بعقوبه در نزدیکی تجمع زائرانی که در حال حرکت به کربلا بودند باعث به شهادت رسیدن 4 تن از آنان شد.

اگر اقدام شجاعانه یکی از نیروهای پلیس عراق در به آغوش کشیدن عامل انتحاری صورت نمی‌گرفت تعداد شهدای این حمله تروریستی بسیار فراتر از این رقم می‌رسید.

طبق اعلام نیروهای امنیتی و شاهدان عینی، ایوب خلف پلیس وظیفه شناس 34 ساله عراقی که مسئول حفاظت از یک کاروان عزاداران اربعین حسینی بود پس از آنکه متوجه می‌شود یک عامل انتحاری به میان عزاداران که با پای پیاده از شهر خالص به سوی کربلا در حرکت بودند نفوذ کرده کار را ازکار گذشته دیده و در اقدامی شجاعانه به سرعت به سوی عامل انتحاری دوید و او را در آغوش خود گرفت تا شایت بتواند با بدن خود مانع از آسیب دیدن زائران امام حسین (ع) شود.

یکی از همکاران ایوب خلف توضیح داد که وی در راه دفاع از زائران امام حسین (ع) به شهادت رسیده است و نام او تا ابد در اذهان ما جاودان خواهد ماند، این افسر پلیس عراق تاکید کرد که ما انتقام خون وی را از القاعده خواهیم گرفت.

وظیفه شناسی و شجاعت ایوب خلف در مواجهه با یک عامل انتحاری که هدفی غیر از کشتار بیشترین تعداد از زائران امام حسین(ع) را نداشت باعث شد تا جان‌ده‌ها زائر بی‌گناه نجات داده شود.

وزارت کشور عراق در واکنش به این اقدام فداکارانه ایوب خلف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یکی از پرسنل فداکار پلیس پس از اینکه به عامل انتحاری مشکوک شد به سوی وی رفت و با در آغوش گرفتن وی این تروریست را وادار به منفجر کردن کمربند انفجاری اش کرد و ایوب خلف این پلیس فداکار و پدر دو کودک شش و 9 ساله نیز به شهادت رسید.

رسانه‌های عراقی امروز تصاویر این پلیس فداکار عراقی را منتشر کرده و کاربران نیز به نوبه خود این تصویر را به سورت وسیعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

لازم به ذکر است که ایوب خلف از ساکنان منطقه خالص پدر دو کودک 6 و 9 ساله بوده و در سال 2008 میلادی  به استخدام پلیس عراق درآمده است.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 9:7 | نویسنده : خادم الزینب |
صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 38 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.