خبرگزاری شبستان: هیچ یک از ایام خدا نحس نیستند و اگر در آیات قرآن به ایام نحسات اشاره شده، منظور روزهایی است که به دلیل عملکرد ناشایست قومی، عذاب خدا در آن نازل شده است.

 

  "بعضی روزها هستند که ویژگی های خاصی دارند و آثار خاصی؛ مانند این که در روایات وارد شده اگر فردی در شب جمعه از دنیا برود، به رحمت خدا وارد می شود و ... " اینها بخش هایی از سخنان حجت الاسلام محمود اصغرنژاد، کارشناس علوم قرآنی در خصوص سعد و نحس و قمر در عقرب بودن ایام است که مشروح آن در ذیل می آید:

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 9:5 | نویسنده : خادم الزینب |
در ادامه "اشعار آئینی" پیرامون اربعین شهادت سید وسالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) قرار داده شده است.


آنـچـه از مـن خواسـتـی بـا کاروان آورده‏ام
یک گلستان گل به رسم ارمغان آورده‏ام
از در و دیـوار عـالـم فـتــنـه می‏بـاریـد و من
بـی‏پـنـاهـان را بـدیـن دارالامــان آورده‏ام
اندرین ره از جرس هم بانگ یاری برنخاست
کــاروان را تــا بـدیـن‏جـا بـا فـغـان آورده‏ام
تـا نگویـی زیـن سفـر بـا دست خالی آمدم
یک جهـان درد و غم و سوز نهـان آورده‏ام
قصه ویـرانه شام ار نـپرسی خوش‏تر است
چـون از آن گـلـزار، پـیـغـام خـزان آورده‏ام
دیـده بـودم تـشنـگی از دل قـرارت برده بود
از بــرایــت دامــنـی اشــک روان آورده‏ام
تـا بـه دشـت نـیـنـوا بـهـرت عزاداری کـنـم
یـک نـیـستـان نـالـه و آه و فـغـان آورده‏ام
تـا نـثـارت ســازم و گــردم بــلا گــردان تــو
در کـف خـود از بـرایـت نـقـد جـان آورده‏ام
تـا دل مــهــرآفـریـنــت را نـرنــجــانــم ز درد
گـوشـه‏ای از درد دل را بــر زبــان آورده‏ام
محمدعلی مجاهدی (پروانه)

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 9:4 | نویسنده : خادم الزینب |
يكي از خانواده هاي آواره سوري در اطراف شهر جنگ زده حلب
يكي از خانواده هاي آواره سوري در اطراف شهر جنگ زده حلب
فتوای یک مُبلغ سلفی اردنی درباره به کنیزی گرفتن زنان سوری، جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت به راه انداخته است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یاسر العجلونی" درفتوایی که آنرا در پایگاه یوتیوب منتشر کرده، به کنیزی گرفتن  زنان سوری را جایز دانسته است.

این مبلغ سلفی اردنی گفت: "برای حل و فصل مساله زنان سوری آواره از کشورشان که نمی توانند مخارج زندگی خود را تامین کنند و کسی برای تامین امنیت آنان وجود ندارد ، جایز است که از آنان خواسته شود تا به عقد «ملک یمین» (کنیزی) یک مرد در بیایند، تا سرپرستی داشته باشند و آن مرد صاحب او شود و زن ملک یمین او."

العجلونی در توجیه صدور این فتوای خود گفته است که اولا "به علت کم بودن تعداد مردها و زیاد بودن تعداد زنان  به علت جنگ و درگیری این فتوا را صادر کرده و ثانیا اینکه این فتوا، تنها وسیله شرعی است که از زن مهاجر سوری که جز خداوند کسی را ندارد ، حفاظت کند تا مورد تعرض جنسی و آزار  واذیت و اهانت قرار نگیرد." !!

انتشار فتوای این مبلغ سلفی اردنی با واکنشهای متفاوتی در شبکه های اجتماعی همراه شده است:

یکی از کاربران به نام "ليلى الأطرش "نوشته است: " لعنت بر کسانی که باعث اهانت به کرامت مردم سوریه شدند".

یک کاربر دیگر به نام "Eng Hussein Al Masaeed" تأکید کرد: "گویی که مشکل سوریه به پایان رسیده است، و جز مشکل زنان، مشکل دیگری باقی نمانده است."

کاربر دیگری به نام "Mamdouh Yousef" دراین باره نوشت: همه ادیان مُنادی آزاد سازی انسان از بردگی انسان هستند.

کاربر دیگری به نام " وائل الصمادي" گفته است: به بردگی گرفتن زن مسلمان جایز نیست ، به کار بردن احکام بردگی برای زنان کفار بعد از جنگ با آنان معروف بوده است؛ زن مسلمان درصورتیکه تسلیم شود، آزاد می شود .. درنتیجه این فتوا از همه جهات این فتوا باطل است.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 9:1 | نویسنده : خادم الزینب |
فوزان از مهمترین فقهای در خدمت آل سعود است که هر نوع انتقاد علنی به حکومت را در حکم بغی و طغیان دانسته و آن را حرام اعلام کرده است. وی خوردن گوشتهای ذبح شده به دست شیعیان را مانند دروزیها و نصیریها را به علت مشرک خواندن آنان حرام می داند و شیعیان را برادران شیطان می خواند و حزب الله را حزب اللات!

گروه گزارش ویژه مشرق- صالح بن فوزان بن عبدالله بن علی آل فوزان متولد 28 سپتامبر1935 (اول رجب 1355 هـ.ق) در منطقه شماسیه حوالی شهر بریده در منطقه قصیم عریستان است. در کودکی پدرش می میرد و با سرپرستی  اقوام و خویشان رشد می یابد.



برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 8:59 | نویسنده : خادم الزینب |
انسانهای اندیشمند با تاملی در چرایی امور ،تلاش می نمایند بهترین را انتخاب نمایند به عنوان مثال با اندکی تفکر انسان می تواند پیش خود چنین محاسبه کند که بهترین راه برای اینکه روزها و ساعت ها مجبور به توبه کردن از گناهی که انجام آن شاید به دقیقه هم نکشد نشود ،ترک آن معصیت است .

علامه مجلسی در بحارالانوار روایتی نقل می کند که در آن آمده: شخصى از امیر مومنان حضرت علی (ع) درخواست کرد که این سؤال ها را جواب دهد، واجب چیست و واجب تر کدام؟ عجب چیست و عجب‏تر چه؟ دشوار کدام و دشوارتر چیست؟ نزدیک چیست و نزدیکتر کدام؟ هنوز سخنش تمام نشده و زبان در دهان نبرده بود که آن حضرت با این اشعار جوابش را داد.
 
توب رب الورى واجب علیهم

و ترکهم للذنوب اوجب‏

و الدهر فی صرفه عجیب

و غفلة الناس فیه اعجب‏

و الصبر فی النائبات صعب

لکن فوت الثواب اصعب‏

و کلما یرتجى قریب

و الموت من کل ذاک اقرب‏


توبه نمودن به پیشگاه پروردگار واجب است از آن لازم‏تر ترک‏ گناه است، تغییر روزگار شگفت‏انگیز است از آن عجیب‏تر غفلت مردم است در زندگى از این تغییرات، شکیبائى در ناملایمات و مصیبتها دشوار است اما دشوارتر از آن از دست دادن ثواب آن است، هر چیزى را که امید آمدنش را داشته باشى نزدیک است مرگ از همه آنها نزدیک‏تر است

*************************************
پی نوشت :

مجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج ‏75، ص 89، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 هـ ق، با استفاده از ترجمه "مواعظ امامان (ع)علیهم السلام.
منبع:قدس

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 8:57 | نویسنده : خادم الزینب |

راههای کنترل شهوت

يکی از نيرومندترين غرايز بشر، نيروي شهوت و غريزه جنسی است. نيروی شهوت هنگام شکفتن دوره نوجواني شکفته ميشود و نوجوان را با مشکلاتی مواجه می کند.

راههای کنترل شهوت به این قرار است:


موضوعات مرتبط: راهکارهایی برای کنترل شهوت ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 10:56 | نویسنده : خادم الزینب |

ویژگی های دوست واقعی از زبان رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای

«عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ لَا تَکُونُ الصَّدَاقَةُ إِلَّا بِحُدُودِهَا فَمَنْ کَانَتْ فِیهِ هَذِهِ الْحُدُودُ أَوْ شَیْ‏ءٌ مِنْهَا فَانْسُبْهُ إِلَى الصَّدَاقَةِ وَ مَنْ لَمْ یَکُنْ فِیهِ شَیْ‏ءٌ مِنْهَا فَلَا تَنْسُبْهُ إِلَى شَیْ‏ءٍ مِنَ الصَّدَاقَةِ.
فَأَوَّلُهَا أَنْ تَکُونَ سَرِیرَتُهُ وَ عَلَانِیَتُهُ لَکَ وَاحِدَةً.
وَ الثَّانِی أَنْ یَرَى زَیْنَکَ زَیْنَهُ وَ شَیْنَکَ شَیْنَهُ.
وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا تُغَیِّرَهُ عَلَیْکَ وِلَایَةٌ وَ لَا مَالٌ.
وَ الرَّابِعَةُ أَنْ لَا یَمْنَعَکَ شَیْئاً تَنَالُهُ مَقْدُرَتُهُ.
وَ الْخَامِسَةُ وَ هِیَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ أَنْ لَا یُسْلِمَکَ عِنْدَ النَّکَبَات».
«شافی، ص ۶۵۱»
فى الکافى، عن الصّادق (علیه‌السّلام): «لا تکون الصّداقة الاّ بحدودها»
صداقت مرزهائى دارد که اگر این خطوط اصلى و این مرزها وجود داشت، صداقتى که آثار فراوان شرعى و برادرى شرعى بر آن مترتب است، مترتب خواهد شد؛ والاّ نه.
«فمن کانت فیه هذه الحدود او شى‌ء منها فانسبه الى الصّداقة»
حالا اگر همه‌ى حدود هم نبود، بعضى از این خطوط و مرزها باید باشد تا صداقت صدق کند.
"و من لم یکن فیه شى‌ء منها فلا تنسبه الى شى‌ء من الصّداقة فأوّلها ان تکون سریرته و علانیته لک واحدة ".

موضوعات مرتبط: ویژگی های دوست واقعی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 10:54 | نویسنده : خادم الزینب |
مفضل بن بشير مي گويد: همراه قافله اي به سفر حج مي رفتيم. در راه به قبيله اي از اعراب باديه نشين رسيديم . ضمن بحث و گفتگو درباره آن قبيله، شخصي گفت: در اين قبيله زني است كه در زيبايي و جمال نظير ندارد و در معالجه و درمان مارگزيدگي مهارتي عجيب دارد.
ما به فكر افتاديم كه آن زن را از نززديك ببينيم و براي ديدن آن زن زيبا، بهانه اي جز معالجه ي مارگزيدگي وجود نداشت.
جواني از همراهان ما كه از شنيدن اوصاف آن زن، فريفته جمال وي شده بود تكه چوبي را از روي زمين برداشت و پاي خود را با آن چوب به اندازه اي خراشيد كه خون آلود شد. سپس به عنوان درمان زخم مار به خانه ي آن زن رفتيم و او را از زيبايي مانند خورسيد درخشان ديديم.
آن جوان، خراش پاي خود را نشان داد و گفت: اين اثر نيش ماري است كه ساعتي پيش مرا گزيده است و اكنون مي خواهم كه مرا مداوا كني!
زن زيبا روزي نگاهي به خراش پاي جوان انداخت و پس از معاينه گفت: اين زخم مار نيست؛ ولي از چيزي كه به ادرار مار آلوده بوده، خراش برداشته و اين آلودگي بدن را مسموم كرده و علاج ناپذير است و من اين طور تشخيص مي دهم كه تا چند ساعت ديگر خواهي مرد.
جوان هوسران كه از ديدن طبيب ماهروي، خود را باخته بود و همه چيز را فراموش كرده بود، ناگهان به خود آمد و تازه متوجه شد كه در راه يك فكر شيطاني، چگونه جان خويش را در معرض خطر مرگ قرار داده است؛ اما ديگر كار از كار گذشته بود.
سرانجام وقتي خورشيد به ميان آسمان رسيد، جوان هوسران بر اثر مسموميتي كه از ناحيه چوب آلوده پيدا كرده بود ديده از جهان فرو بست و قرباني نگاه هوس آلود خود شد.


موضوعات مرتبط: عاقبت جوان هوسران ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 10:52 | نویسنده : خادم الزینب |
اگر مجالس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف اهل بیت(ع) باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، در پیامی به پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله(ع)، که عصر امروز در این همایش، در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران قرائت شد، با اشاره به فلسفه قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و اهمیت نماز، تصریح کردند: اوج اهمیت نماز آن جا نمایان می‌شود كه امام حسین(ع) در میدان جهاد، به یاد نماز افتاده و این فریضه را در همان اول وقت اقامه می کنند.

معظم له در ادامه این پیام با توصیه به سخنرانان و مداحان به عنوان متولیان مجالس اهل بیت(ع) به خصوص حضرت سید الشهداء(ع)، یادآور شدند: مجالس را از نظر معرفتی پرباتر نمایند و بیشتر از اشعار حماسی و معرفتی استفاده كنید و ازسبك های سبك جدا بپرهیزید. همچنین در مدایح و مراثی و سخنرانی ها از كلماتی استفاده كنید كه از آن سوء استفاده نشود.

ایشان با اشاره به لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) در مجالس و محافل عزاداری حسینی، تاکید کردند: اگر مجلس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کردند: مداحان و سخنرانان همیشه خود را به سلاح تقوا و اخلاص مجهز كنند؛ چرا كه اگر اخلاص در سخنان، اشعا ر و مداحی ها باشد، موثر خواهد بود و ابلاغ رسالت به نحو بهتری انجام می پذیرد


موضوعات مرتبط: عزاداری بدون تبیین معارف اهل بیت(ع) دشمن را شاد می کند ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:53 | نویسنده : خادم الزینب |

ملا محمدتقی مجلسی اصفهانی بزرگمردی بود که با همت بلند و نوشته های گران قدر خویش توانست به مذهب تشیع، رونقی ویژه بخشد.

 

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان به نقل از تبیان، ملا محمدتقی مجلسی اصفهانی مشهور به مجلسی اول، پدر بزرگوار علامه محمدباقر مجلسی و از دانشمندان بزرگ شیعه عصر صفوی است. وی در سال 1003 یا 1004 ه . ق در اصفهان دیده به جهان گشود و در سال 1070 ه . ق در همان‌جا از دار فانی رخت بربست.
او بزرگ مردی بود که با همت بلند و نوشته های گران قدر خویش توانست به مذهب تشیع، رونقی ویژه بخشد.

اگر از این دانشمند سترگ هیچ اثری از علم و فضیلت و کتاب های سودمند و تربیت شاگردان نامور باقی نمی ماند جز پرورش وآموزش فرزانه ای هم چون علامه محمدباقر مجلسی در دامان وی؛ برای شناخت مقام علمی و معنوی آن بزرگوار کافی بود.

محدث نوری در فیض قدسی درباره مقام مجلسی اول چنین می نویسد:


موضوعات مرتبط: ماجرای ملاقات علامه با امام زمان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:51 | نویسنده : خادم الزینب |
صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 38 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.