ناپایــداری زنـدگی دنیـا !!

ماجرای زندگی انسان ها مخصوصا در عصر و زمان ما که گاه یک زلزله یا یک جنگ چند ساعته چنان یک شهر آباد و خرم را درهم می کوبد که چیزی جز یک ویرانه با یک مشت اجساد قطعه قطعه شده باقی نمی گذارد  عبرت است . وای که چه غافلند مردمی که به چنین زندگی ناپایدار دل خوش کرده اند.

زندگی پر زرق و برق دنیای مادی نه مقام و ثروتش قابل دوام است و نه جای امنیت و سلامت است .

 تأمل در این مورد پرده های غرور و غفلت را از مقابل دیده های غافلان و طغیانگران کنار می زند .

                       دنیا طلبیدیم به مطلب نرسیدیم        آیـا چـه شـود آخـرت ناطلبیـده

                   دنیــا طلبـان از غـم دنیـــا مـردنــد         عقبی طلبان فیض دو عالم بردند


رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمودند :

دنیا دست به دست می گردد ، منفعت و بهره ای که نصیب تو است گر چه ضعیف هم باشی به تو می رسد و ضرری که نصیب تو است با تمام قدرتی که داشته باشی نتوانی آن را دفع کنی .

 

نهج الفصاحه ح



موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, | 11:26 | نویسنده : خادم الزینب |

 

محمد بن صالح عثیمین، یکی از شیوخ معاصر وهابیت در صفحه‌ای از کتابش “القول المفید علی کتاب التوحید” پس از مقدمه‌ای می‌گوید: نوشتن این آیه “وقل اعملوا فسیری‌الله عملکم و رسوله” (و بگو: هر چه می‌خواهید عمل کنید که به زودی خدا ورسول او و… عمل شما را خواهند دید) بر برخی از اعمال خطاست .

محمد-بن-صالح-عثیمین

این مفتی وهابی می گوید : رسول(صلی‌الله علیه و آله) پس از رحلتش نمی‌تواند ببیند، فقط خداوند می‌بیند، پس کتابت این آیه اشتباه است زیرا دروغ بستن بر پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) به شمار می‌رود! این شیخ وهابی به این سؤال که چگونه نوشتن یک آیه ممنوع می‌شود در حالی که در متن قرآن موجود است؟ جواب نداد. سؤال دیگر اینست که آیا این شیخ می‌خواهد این آیه را از قرآن بردارد؟


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, | 11:27 | نویسنده : خادم الزینب |
 
تحریف عکس به شیوه رهبر مخالفان سوریه!
 

عبدالعزیز العتیبی، عکاس این تصویر‌ از اینکه چنین سوءاستفاده‌ای از عکس وی شده، بسیار ‌ناراحت شده و‌ گفته است: «ببینید، عکس من به هیچ وجه ارتباطی به سوریه ندارد.
به گزارش شيعه آنلاين، از زمان شدت‌ گرفتن درگیری‌ها در سوریه و تبدیل آن به ‌جنگ داخلی تمام عیار، جنگ روانی و رسانه‌ای برخی رسانه‌های غربی و عربی علیه دولت دمشق‌ به یکی از اصول ثابت این درگیری‌ها تبدیل شده است. در جدید‌ترین نمونه، انتشار یک عکس جعلی در برخی رسانه‌ها که با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی انجام گرفته، به رسوایی بزرگی برای رسانه‌های حامی مخالفان سوری تبدیل شده است.
 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, | 11:24 | نویسنده : خادم الزینب |

 

ترورها و بمب گذاری های اخیر در عراق، سوریه و لبنان که همگی با کمک جریان وهابیت حاکم بر عربستان سعودی انجام شده، نمونه ای از این موارد به حساب می آیند.

در حالی که تحولات اخیر در منطقه و جهان در کنار دیپلماسی فعال ایران باعث شده است که خطر جعلی ایران هراسی به تدریج رنگ ببازد، در همین حال خطر واقعی افراط گرایی و خشونت طلبی برای منطقه و جهان خود را بیش از پیش نمایان ساخته است.

 

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, | 11:20 | نویسنده : خادم الزینب |

 

از علی نوشتم و چه بسیار زیارت ایشان و پیوستن به رکاب وی را آرزو کردم. ایشان منهج من، و مرد آزادی و عدالت و صلح است.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از شفقنا، جرج جرداق درباره راز عدم نوشتن در باره شخصیت دیگری غیر از علی علیه السلام سخن می‌گوید و بیان می‌کند: عده‌ای از مردم کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر به من پیشنهاد می‌کردند که مثلا در مورد عمر و یا دیگران بنویسم... اما من نپذیرفتم نه به این خاطر که بخواهم بگویم عمر و یا کس دیگری بد است نه اصلا اینطور نبود بلکه من پس از علی علیه اسلام کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی(ع) ننویسم.

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:, | 11:15 | نویسنده : خادم الزینب |

علــی نُقـــلی ...


برگ ها ی زرین تاریخ گذشته و معاصر پر است از هدایت انسان های آلوده و منحرفی که با شنیدن یک کلمه موعظه مسیر زندگی شان عوض شد و به سوی خدا برگشتند . همه انحرافات و گناهان را رها کردند و در تمام باقیمانده عمر در مسیر بندگی خدا گام برداشتند و عاقبت به خیر شدند .


مرحوم علی نقلی که همین سال های اخیر به رحمت خدا رفت از انسان های آلوده و لات تهران بود . روزی مومنین با هزار ترفند او را پای منبر مرحوم شیخ محمد حسین زاهد که انصافا عالمی ربّانی و شخصیتی فاضل ، با تقوا و با خلوص بوده ، آوردند . به آقا اطلاع دادند که با هزار زحمت علی نقلی را پای منبر شما آورده ایم شما هم سعی فرمائید بحث به گونه ای باشد که انشاالله هدایت گردد .

آن بزرگوار هم با خلوصی که داشت و بیاناتی که فرمود دل او را به خود جذب کرد بگونه ای که بعد از منبر آمد و دست آقا را بوسید . مردم او را معرفی نمودند .آقا یک نگاه به او کرد و دید خیلی ظاهر خرابی دارد کلاه شاپو و سبیل ها از بناگوش در رفته و ...

این عالم بزرگوار خیلی خوش سلیقه بود نگفت این چه وضعی است که تو داری مگر مسلمان نیستی چرا عرق می خوری و چرا قمار می زنی و چه وچه !! فقط یک کلمه فرمود :

علی نقلی شما هستید ؟

عرض کرد : بله آقا

فرمود : یک نقل هم من پیرمرد روحانی به تو می دهم ، بگذار پهلوی نقل هایت !

گفت : امر بفرمائید .

فرمود : پسرم نفس خبیث احتیاج به شنیدن موعظه دارد به من قول بده هفته ای یک بار پای منبر موعظه بنشینی .

عرض کرد چشم آقا !

فرمود : علی قول دادی به قولت عمل کنی

گفت : آقا مرده و حرفش . خداحافظ . خداحافظ

آن چنان این نصیحت و موعظه آقا در دل او اثر گذاشت که به هر طریق بود هفته ای یکبار پای منبر موعظه زانو می زد و به احادیث اهل البیت ( علیهم السلام ) گوش فرا می داد و گریه می کرد . طولی نکشید که همه گناهان را رها کرد اهل طاعت و بندگی خدا شد . آن آدم لات و آلوده جزء اخیار  و نیکان تهران شد بعد هم به قم مهاجرت کرد و پناهنده به کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه ( علیها سلام ) شد ، هتل بلوار قم را ساخت و خدمت گذار بیوت علماء گردید .

همه این موفقیت ها در اثر شنیدن یک موعظه بود ....


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, | 12:7 | نویسنده : خادم الزینب |

رویـای صـادقه !!


یکی از بازاری های مومن و متدین تهران گفت :

شبی در عالم رویا دیدم وارد حرم آقا علی بن موسی الرضا ( علیه السلام ) شدم از درب روبروی حضرت وارد گردیدم ،دیدیم آقا حضرت رضا ( علیه السلام ) روی ضریح مطهر نشسته اند و قلم و دفتری در دست حضرت است مثل اینکه اسامی زائرین را ثبت می نماید چشمم افتاد به یکی از دوستان بازاری که خیلی با هم رفیق بودیم .

نیزه ای به دست داشت و حضرت را هدف گرفته بود من تعجب و وحشت کردم .

تعجب از این امر که می دانستم او ارادت خاصی به اهل بیت ( علیهم السلام ) دارد و وحشت از این جهت که نکند صدمه ای به حضرت بزند . رفتم به طرفش که او را منع نمایم نیزه را به طرف آقا رها کرد و نیزه از کنار شانه و کتف حضرت گذر کرد . دیدم امام رضا ( علیه السلام ) خیلی ناراحت شدند و نگاه تندی به او کردند . رفت طرف پائین پای حضرت نیزه دیگری پرتاب کرد باز به حضرت اصابت نکرد ولی حضرت این دفعه بیشتر ناراحت شدند و نگاه تندی که حاکی از عصبانیت آن بزرگوار بود به او نمودند ، رفت طرف پشت سر حضرت این دفعه تا نیزه را زد از پشت حضرت اصابت نمود و آن امام غریب به رو ، روی ضریح افتادند .

از شدت وحشت و ناراحتی فریادی کشیدم و با این فریاد از خواب بیدار شدم . تمام بدنم می لرزید تا صبح نخوابیدم که خدایا این چه خوابی بود .

صبح اول وقت رفتم درب منزل دوستم وقتی در زدم همسرش جواب داد سراغ حاجی را گرفتم ، گفت : چند روزاست برای زیارت مشهد رفته است . قرار است امروز حرکت کند ان شاء الله فردا تهران است .

فردا رفتم منزلش دیدم برگشته ، نشستم ؛ چند نفر به دیدنش آمده بودند صبر کردم همه رفتند ، گفت : حاجی خیلی ناراحت به نظر می رسی چه شده ؟ اتفاقی افتاده ؟

گفتم : آمدم از شما سوالی کنم . سپس خوابم را برایش بیان کردم . تا شنید زار زار گریه کرد و گفت ای کاش پاهایم می شکست و به مشهد نمی رفتم .گفتم : مگر چه کرده ای  ؟

گفت : خوابت از رویاهای صادقه است . درست همان شب که شما خواب دیدی از حرم برگشتم بعد از صرف شام در هتل ، رفتم در اتاق استراحت کنم و بخوابم ، دیدم خوابم نمی برد آخر شب بود با خود فکر کردم یک امشب مشهد هستم و فردا باید برگردم خوب است مشرف شوم از درب روبروی حضرت وارد حرم شدم . آمدم کنار ضریح مطهر دیدم خانمی دست انداخته به شبکه های ضریح آستین بالا رفته و ساق دستش ظاهر شده ، نگاه کردم دیدم خیلی زیبا است . آنچنان محو جمالش شدم که غافل شدم کجا هستم ، دستم را بردم که روی دستش بگذارم ، دستش را کشید و حرکت کرد رفت ، طرف پائین پا من هم رفتم باز دستم را به طرف دستش بردم باز توجهی نکرد و حرکت کرد ، رفت طرف پشت سر حضرت دستش را گذاشت روی ضریح ، من هم دستم را گذاشتم روی دستش سوال کردم اهل کجائی ؟

گفت : اهل تهران .

از مشهد تا تهران هم در قطار با یک کوپه آمدیم .

گریه می کرد و می گفت : ای کاش مشهد نمی رفتم . زیارت نمی رفتم ، تا اعمالم تیری باشد به قلب مطهر امام رضا ( علیه السلام ) ....

 

خیلی از افراد توفیق پیدا می کنند مشرف می شوند به سرزمین وحی مکه و مدینه ، سرزمینی که کمترین اثر آن این است که اگر زائر به وظیفه عمل نماید خداوند متعال همه گناهان او را می آمرزد و پاک و پاکیزه بر می گردد ولی همین زائر وقتی حدود الهی را مراعات نکند ، خانمی که حجاب اسلامی، عفت و حیاء دین را رعایت نکند نه تنها بهره و فیضی از این سفر نبرده بلکه با کوله باری از گناه برمی گردد .


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, | 12:4 | نویسنده : خادم الزینب |

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, | 7:48 | نویسنده : خادم الزینب |

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, | 7:42 | نویسنده : خادم الزینب |

حبل الله المتین

مرحوم محدث نوری اعلی اللّه مقامه الشریف در کتاب دار السلام نقل فرمود،که یکسری از مردم صالح نجف اشرف خواب دیدند که یکی از آن صالحان نقل کرد که در خواب دیدم هر قبری که در نجف اشرف است و اشخاص مؤمن در آن دفن هستند یکی یک ریسمان از هر قبری متصل به ضریح آقا علی علیه السلام و به بقعه شریف و مبارک حضرت حبل اللّه المتین امیرالمؤمنین صلوات اللّه علیه است.


موضوعات مرتبط: حبل الله المتین ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, | 7:38 | نویسنده : خادم الزینب |
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 38 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.