رهبرانقلاب ازدیدگاه علما

رهبرانقلاب در نگاه علما و مراجع تقليد

اشاره: بزرگ ترين نعمت خداوند براي ايران اسلامي در دوران کنوني را بايد وجود بابرکت ذريه باکفايت حضرت زهرا (س) ولي فقيه جامع شرايط حضرت آيت ا... خامنه‌اي دانست؛فقيهي بت شکن که بايد به امام زمان(عج) به واسطه چنين نائبي تبريک گفت. مراجع عظام تقليد و عارفان روشن ضمير، همواره در خط مقدم دفاع از نظام جمهوري اسلامي و ولي فقيه زمان که نائب حضرت ولي‌عصر(عج) مي‌باشد قرار دارند. اينان در موقعيت‌هاي گوناگون بارها در وصف ولايت فقيه و مصداق آن سخناني راهگشا بيان کرده اند. گزيده‌اي از اين بيانات‌‌، هديه‌اي است تقديم به همه کساني که قلبشان به عشق قائم آل محمد(عج) و در پرتو ايشان، به عشق رهبر محبوبمان مي‌تپد.

آیةالله العظمي اراکي (قدّس سرّه):

 

اعلام مي‌دارد انتخاب شايسته جناب عالي به مقام رهبري جمهوري اسلامي ايران مايه دلگرمي و اميدواري ملت قهرمان ايران است.

 

شهيد آیةالله دكتر بهشتي (قدّس سرّه):

 

-بنا بر اسناد ساواك، شهيد مظلوم بهشتي در سال‌هاي پيش از انقلاب ضمن تمجيد از شخصيت حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي پيش بيني كرده بود كه در آينده ايشان يكي از علماي موجه ملي و با نفوذ كشور خواهند شد.

 

همچنين در اين اسناد آمده است كه آيت ا... سيد محمد بهشتي در مشهد با حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي رابطه بسيار نزديك داشت و از افكار او بسيار تمجيد و تحسين مي‌كرد.

 

-آيت‌ا... دكتر شهيد بهشتي، چند ساعت قبل از شهادت‌شان با اشاره به پيامي كه حضرت امام به آيت‌ا... ‌خامنه‌اي فرستاده بودند، فرمودند: خوشا به حال آقاي خامنه‌اي كه ولي امر مسلمين چنين پيامي را براي ايشان فرستاده است و اين پيام نه براي دنياي ايشان، بلكه براي آخرت او هم بسيار ارزشمند است و من آرزو دارم با چنين پيامي از ولي امر مسلمين از دنيا بروم.

 

شهيد آیةالله مطهري (قدّس سرّه):

 

-گزارش ساواک: مرتضي مطهري ضمن اظهار تأسف از بازداشت[آيت ا...] سيدعلي خامنه‌اي اظهار داشته ما كم تر نمونه ارزنده چون [آيت ا...]خامنه‌اي داريم‌.

 

-من از اخلاص آقاي خامنه‌اي تعجب مي‌كنم، ايشان هيچ به دنبال خودنمايي نيست كه بخواهد خودش را مطرح كند و خودش را نشان بدهد، (به نقل از همسر شهيد مطهري)

 

آیةالله سيدکاظم‌حائري (مدّ ظلّه):

 

حضرت آيت‌ا... «سيدکاظم حائري»، از مراجع قم، که مقلدان زيادي در عراق دارد، وقتي به ديدار رهبري رفتند، اصرار داشتند دست رهبري را ببوسند اما آقا اجازه ندادند. بعد از آن، آقا به ديدار ايشان رفتند و به گفته حجت‌الاسلام «مروي»، حضرت آيت‌ا... حائري، در تماسي اعلام شرط کردند که اگر ملتزم به اين شرط مي‌شويد، بازديد آقا را قبول مي‌کنم و آن شرط اين بود که دست آقا را ببوسد و بالاخره به زور دست آقا را بوسيد.

 

اين‌ها، براي کسي که امروز در عراق بعد از آيت‌ا... «سيستاني»، مقلدانش از همه بيش تر است و همه معتقدند آيت‌ا... حائري عصاره فقه و اصول شهيد «صدر» هستند، مسايلي ساده و احساسات و هيجان نيست، هر چند خوشبختانه اين موقعيت بين همه مراجع به وجود آمده بود.

 

آیةالله العظمي ملکوتي (مدّ ظلّه):

 

- من از زماني که حضرت آيت ا... خامنه‌اي رييس جمهور بودند ايشان را درک کردم و متوجه شدم که به تمام معنا لياقت کامل را براي اداره و مديريت نظام اسلامي و جمهوري اسلامي ايران داشتند.

 

-بعد از ارتحال امام راحل، حضرت آيت ا... خامنه‌اي به بهترين شکل ممکن انقلاب اسلامي را اداره کرده اند و اين نعمت بسيار بزرگي است که همه بايد قدردان آن باشيم.

 

-علماي قم، مراجع تقليد و آقايان و فضلا بهتر از ديگران به لياقت و شايستگي و اهليت مقام معظم رهبري آگاه هستند و ايشان به نحو احسن اين نظام را حفظ کرده اند.

 

همان گونه که حضرت آيت ا... خامنه‌اي در اجتماع مردم قم فرمودند اهل قم اهل فهم و علم هستند و براي حفظ نظام اسلامي بايد از رهبر معظم انقلاب اسلامي مراقبت و مواظبت کنند.

 

-اميدوارم در سايه حمايت و عنايت خداوند تبارک و تعالي و وجود مقام معظم رهبري، اين انقلاب اسلامي به ظهور حضرت ولي عصر(عج) متصل شود و خداوند حضرت آيت ا... خامنه‌اي را براي اسلام و انقلاب اسلامي حفظ بفرمايد و سايه ايشان را بر سر ما مستدام بدارد.

 

- بر همه اعم از مراجع و غير مراجع واجب است که اسلام را حفظ کنند و در حال حاضر حفظ دين اسلام با حفظ کردن حضرت آيت ا... خامنه‌اي ميسر است.

 

آیةالله العظمي بهجت (قدّس سرّه):

 

- بهتر از ايشان براي رهبري سراغ ندارم.

 

-حجت الاسلام والمسلمين دکتر مرتضي آقاتهراني در پاسـخ به سوالي در خصوص ارتباط مقام معظم رهبري و آيت ا... العظمي بهجت به نشريه 9 دي گفـته است: ما مشهد بوديم که حاج آقا مصباح براي بيعت با آقا به تهران آمده بودند و از آن جا هم به مشهد آمدند. ما خدمتشان رسيديم و از وضع و اوضاع پرسيديم. حاج آقا فرمودند که براي بيعت خدمت آقا رفته بودم ولي خدا را شکر دست خالي نرفتم، چون آيت ا... بهجت يک نامه چهار صفحه‌اي براي حضرت آقا که تازه رهبر شده بودند، نوشتند. شروع نامه هم اين بود که بنده انتصاب حضرتعالي را به سمت مقام ولايت و رهبري تبريک عرض مي‌کنم. بعد آقا به آيت ا... مصباح فرموده بودند که تا حالا خيلي‌ها از مردم و مسوولان با من بيعت کردند ولي هيچ کدام دلم را آرام نکرد که من در اين جايگاه بايد باشم يا نه الا اين نامه که خيالم را راحت کرد. چون مي‌دانم که ايشان اصلا بر مبنايي که ديگران ممکن است بنويسند و حرف بزنند، نمي‌نويسند و صحبت نمي‌کنند.

 

-چند سال پيش که حضرت آيت ا... خامنه‌اي يک هفته‌اي تشريف آوردند قم، جمعيت زيادي براي استقبال آمده بودند در خيابان‌ها. آيت ا... العظمي بهجت(ره) هم آمدند جزء جمعيت استقبال کنندگان. حالا يک مرجعي در سن حدود نود سال‌! ايشان هم آمدند در جمع استقبال کنندگان. شخصي به ايشان گفت که حاج آقا شما با اين سن و سال آمديد وسط اين جمعيت استقبال کنندگان ؟ آيت ا... العظمي بهجت فرمودند‌: " اگر مردم مي‌دانستند که استقبال اين سيد چقدر ثواب دارد هيچ کس در خانه نمي‌نشست‌".

 

-فرزند آيت ا... العظمي بهجت با اشاره به همزماني روزهاي پاياني عمر پدر بزرگوارشان با سفر رهبر انقلاب به استان کردستان، در بيان حالت روحي ايشان، به حساسيت اين مرجع تقليد نسبت به سلامت رهبري اشاره مي‌کند و مي‌گويد: اين موضوع سبب شد تا معظم له براي سلامتي رهبر انقلاب چندين ختم ويژه صلوات و ذکر را گرفتند و مداومت بر اين ختم‌ها که براي سلامتي رهبر انقلاب بوده است تا آخرين ساعت عمر حضرت آيت ا... بهجت ادامه داشته است. برخي نيز از پيش بيني رهبري آقا چند سال پيش از رهبري توسط ايشان خبر داده اند.

 

- در يکي از موارد که فردي مي‌خواست از آقا گله کند حضرت آيت‌ا... بهجت با اعتراض فرمودند: آيا شما بهتر از ايشان سراغ داريد؟! من که بهتر از ايشان سراغ ندارم.

 

مرحوم آیةالله العظمي فاضل لنکراني (قدّس سرّه):

 

الان حمايت از مقام معظم رهبري، از زمان امام، واجب‌تر است چرا‌؟ بالاخره همان طور كه از امام، نه شخص امام، مقام امام«بما انه مقام رهبري» واجب بود، الان اين معنا بيش‌تر احساس ضرورت و نياز دارد. اين مقام، واجب الاطاعه است و بايد محترم شناخته بشود. ايشان (آيت ا... خامنه‌اي ) ستون خيمه مرجعيت هستند. اگر ايشان نبودند ما هم نبوديم.

 

- فرزند اين مرجع فقيد در گفت و گويي تصريح کرده‌اند: حضرت آيت ا... مرحوم فاضل لنکراني در خصوص شخص مقام معظم رهبري مي‌گفت: ايشان مصداق بسيار روشن و بسيار خوب براي اين منصب هستند و مکرر تاکيد داشت: براي احراز اين منصب در شرايط کنوني کسي بهتر از حضرت آيت ا... خامنه‌اي نداريم.

 

ايشان بعد از ارتحال امام نيز از جمله بزرگاني بود که نسبت به حمايت از حضرت آيت ا... خامنه‌اي تاکيد فراوان داشت.

 

مرحوم آیةالله العظمي ميرزا جواد تبريزي (قدّس سرّه):

 

وقتي که حضرت آيت ا... تبريزي(ره)، مريض بودند و در بيمارستان در تهران به سر مي‌بردند، آقا آمدند خدمت آيت ا... تبريزي براي عيادت.

 

مرحوم آيت ا... تبريزي به رغم بيماري که داشتند، نشستند روي تخت خامنه‌اي دستشان را روي سينه قراردادند مقابل حضرت آيت ا... خامنه‌اي. با اين که سن آيت ا... تبريزي خيلي بيش‌تر بود ولي عکس ايشان الان هست، که اين عکس خيلي مهم است و موجود است که دستشان را براي احترام با آن حالت مريضي بر سينه قرار دادند، در مقابل آيت ا... خامنه‌اي و تبسمي کردند از ديدن ايشان، پيدا بود خيلي خشنود بودند.

 

آیةالله العظمي صافي گلپايگاني (مدّ ظلّه):

 

-بنده در تمام ملاقات‌هاي خصوصي با مسؤولان و ائمه جمعه سفارش مي‌كنم كه تقويت آقاي خامنه‌اي تقويت نظام و انقلاب است، خدا را شكر كنيد كه ايشان در تمام مسائل و تمام خطرات پيشقدم بوده‌اند و واقعا ناخداي خوبي است در اين درياي طوفان زده.

 

شما خيال نكنيد اگر ما اعتراض داريم، مخالف روند نظام و انقلاب هستيم، نه بلكه از روي دلسوزي براي نظام و تقويت رهبري حرف مي‌زنيم و در تمام مراحل، پشتيبان هستيم.

 

ما چه حكومتي را بپذيريم كه در رأس آن مثل آقاي خامنه‌اي را پيدا كنيم؟ كي بهتر از ايشان كه با تمام وجود مقابل دنياي زورگو و بي‌منطق ايستاده است و دنيا هم از ايشان حساب مي‌برد و ما بايد او را كمك كنيم ".

 

- ايشان – رهبر معظم انقلاب- نعمت بزرگ خداست؛ اگر قدر ايشان را ندانيم چوب مي‌خوريم.

 

- پس از ديدار با رهبر معظم انقلاب: با ديدن ايشان تمام غم‌هاي من فرو ريخت.

 

آیةالله العظمي مکارم شيرازي (مدّ ظلّه):

 

- اگر مقام معظم رهبري حرمت نداشته باشند امروز هيچ‌کدام از ما ايراني‌ها حرمت نخواهيم داشت.

 

-تبعيت از حکم حکومتي ولي فقيه بر مراجع تقليد هم واجب است‌.

 

آیةالله العظمي نوري همداني (مدّ ظلّه):

 

آيت ا... خامنه‌اي حسين زمان است و دشمن نخواهد توانست يك ولي فقيه مدير‌، مدبر‌، شجاع، فصيح و زمان شناس را تحت تأثير قرار دهد‌. آن‌قدر وي‍‍‍‍ژ‌گي و شايستگي از جمله شجاعت‌، تدبير‌، فرهنگ‌، فقه‌، زمان شناسي و معلومات در وجود آيت ا... خامنه‌اي هست كه بعد از امام راحل هيچ كس نمي‌توانست اين خلا را پر كند‌.

 

- خامنه‌اي كوثر است، دشمن او ابتر است

 

- اگر دوستان و مسؤولان امنيتي اجازه دهند، براي استقبال از رهبر انقلاب شخصاً به عوارضي قم مي‌روم.

 

آیةالله مصباح يزدي (مدّ ظلّه):

 

-اگر امثال بنده شبانه‌روز تسبيح به دست بگيريم و فقط خدا را شكر كنيم كه خدا چنين رهبري را به ما داده، وا... معتقدم كه از عهده شكر اين نعمت برنمي‌آييم. رهبر عزيز ما تالي تلو معصوم(ع) است.

 

-من در زمان حضرت امام ‌‌رحمت‌‌ا...‌عليه‌ هر وقت ذهنم متوجه اين مسأله مي‌شد که بعد از امام چه خواهد شد، مضطرب مي‌شدم و به هر صورتي خودم را منصرف مي‌کردم که اصلاً در‌باره اين مسأله فکر نکنم. چون هيچ جواب و طرح قانع‌كننده‌اي براي جبران خلاء وجود امام نداشتم. اين مسأله به‌قدري براي من نگران کننده بود که سعي مي‌کردم به آن فکر نکنم. اما وقتي که مقام معظم رهبري ‌‌دامت بركاته ‌‌عهده‌دار اين مسؤوليت شدند، گويا آب خنکي روي شعله آتش بريزند. البته اعتراف مي‌کنم من در اوايل امر به توانايي‌هاي مختلف ايشان آگاهي نداشتم؛ فقط در حد اين‌که ايشان در ميان اقرانشان برتري دارند، در اين اندازه مي‌فهميدم؛ اما بعدها ـ‌همان‌طور که بارها گفته‌ام‌ـ براي ما ظاهر شد که گويا روح امام در ايشان حلول کرده و همان عظمت با ويژگي‌هاي ممتاز در شخصيت ايشان ظاهر شده است. حقيقت اين است که من نمي‌توانم همه ويژگي‌هاي امام را با ايشان مقايسه کنم و بگويم در بعضي مساوي هستند، يا در بعضي يكي بر ديگري برتر است؛ چنين قضاوتي صلاحيت بالايي مي‌خواهد؛ ولي اجمالاً مي‌دانم که اين انتخاب بهترين گزينه‌اي بود که امکان داشت بعد از امام(ره) تحقق پيدا کند و روز به روز بر اين ايمانم افزوده مي‌شود. همه مي‌بينيم که خدا چه ظرفيت‌هايي، چه لياقت‌هايي و چه قابليت‌هايي در وجود اين مرد بزرگ ذخيره کرده و بدون شک همه اين ظرفيت‌ها و قابليت‌ها در طول زمان هم رشد کرده است. البته با اخلاصي که ايشان دارند و با فداکاري‌هايي که مي‌کنند، امدادهاي الهي هم بر آن‌ها افزوده ‌شده و مي‌شود؛ اما بايد زمينه‌اي باشد تا کمالات بروز کند و خدا چنين الطافي را درباره کسي داشته باشد.

 

اگر همه نعمت‌هاي مادي را در يک کفه بگذاريم و اين نعمت را در کفه ديگر، ارزش و نفع وجود شخص ايشان به‌عنوان يک نعمت براي فرد فرد ما، نه براي کل جامعه, از مجموع نعمت‌هاي مادي که خدا به هر فردي مي‌دهد بيش‌تر است. البته نعمت معرفت خدا و ولايت اهل بيت ‌ـ‌عليهم‌السلام‌ـ ‌جاي خود را دارد. بنابراين اگر ما بخواهيم با اعداد و ارقام ارزش نعمت وجود ايشان را براي هر فردي تعيين کنيم اين کار نشدني است.

 

-كساني ‌كه در عالم فقاهت همگي به انصاف و تقوا معروف هستند شهادت مي‌دهند که ما رهبر معظم انقلاب را در فقاهت نه تنها کم‌تر از اقرانشان نمي‌دانيم، بلکه در مواردي براي ما ثابت شده که ايشان افضل هستند. يكي از علومي که در فقاهت به کار مي‌آيد و کم تر محقق برجسته‌اي در آن وجود دارد علم رجال است. اگر در عالم تشيع سه نفر رجالي قوي وجود داشته باشد، يكي از آن‌ها ايشان هستند. در بسياري از رشته‌هاي علمي ديگر متأسفانه آن‌طور که بايد و شايد ايشان شناخته شده نيست. در مسائلي که با حافظه ارتباط دارد ايشان در حد اعجاز هستند؛ مثل بيوگرافي اشخاص، قضاياي تاريخي و تحليل تاريخ و...

 

-کساني که از نزديک با رهبري آشنايي دارند و مي‌توانند ايشان را با اقرانشان مقايسه کنند، متوجه مي‌شوند که تفاوت از زمين تا آسمان است؛ ميان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمين تا آسمان است. امثال بنده همين اندازه مي‌فهميم که ايشان خيلي بهتر از ديگران است؛ اما چقدر بهتر است، نمي‌توانيم درست ارزيابي کنيم.

 

شهيد آیةالله دستغيب (قدّس سرّه):

 

-چيزي كه بنده نسبت به اين شخص بزرگ فهميده‌ام اين است كه فردي است خدايي، هوي‌پرست نيست، مقام نمي‌خواهد، قدرت نمي‌خواهد به دست بگيرد، امتحان خودش را پيش از پيروزي و بعد از پيروزي داده است، در هر پُستي كه بوده امتحان خودش را داده است... آقاي خامنه‌اي مقام نمي‌خواهد، مقام بر روي او اثر نمي‌گذارد.

 

آیةالله مؤمن (مدّ ظلّه):

 

آيت ا... مؤمن با آن درجه از تقوا، نظرشان بعد از امام راحل اين بود که اعلم آقاي منتظري هستند، بعد که در شوراي فقهي مقام معظم رهبري رفتند و نظرات فقهي ايشان را ديدند گفتند ما در اين جلسه فهميديم که خداوند اين نعمت را به هر کسي نمي‌دهد.

 

آیةالله العظمي علامه حسن زاده آملي (مدّ ظلّه):

 

-حضرت آيت‌ا... حسن‌زاده آملي، جلوي حضرت آقا دو زانو نشسته و ايشان را مولا خطاب مي‌كنند. آقا ناراحت شده و به علامه مي‌فرمايند اين كار را نكنيد. علامه حسن‌زاده مي‌فرمايند: اگر يك مكروه از شما سراغ داشتم اين كار را نمي‌كردم.

 

-ايشان در جاي ديگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ايشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است. اين جملات وقتي بيش‌تر معنا پيدا مي‌كند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه عارف آيت‌ا... طباطبايي درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را كسي نشناخت جز امام زمان(عج). راهي كه حسن‌زاده در پيش دارد، خاك آن توتياي چشم طباطبايي.

 

-آيت‌ا... حسن‌زاده آملي مي‌فرمايند: رهبر عظيم‌الشأن‌تان را دوست بداريد، عالمي،‌ رهبري، موحدي، سياسي، دينداري، انساني، رباني، پاك منزه، كسي كه دنيا شكارش نكرده، قدر اين نعمت عظما را كه خدا به شما عطا فرموده، قدر اين رهبر ولي وفي الهي را بدانيد، مبادا اين جمعيت ما را، مبادا اين كشور ما را، مبادا اين كشور علوي را، اين نعمت ولايت را از دست شما بگيرند. خدايا به حق پيامبر و آل پيامبر سايه اين بزرگ‌مرد، اين رهبر اصيل اسلامي حضرت آيت‌ا... معظم خامنه‌اي عزيز را مستدام بدار

 

-با سلام و دعاي خالصانه، و ارائه ارادات بي پيرايه جاودانه به حضور باهرالنور رهبرعظيم الشان کشور بزرگ جمهوري اسلامي ايران حضرت آيت ا... معظم،جناب خامنه‌اي کبير (متع ا... الاسلام و المسلمين بطول بقائه الشريف)، اين اثر نمونه دوران را اعني، رساله انسان در عرف عرفان را به پاس تجليل و تکريم و ابراز شادمانگي از نزول اجلال آن يگانه دوران در دارالاسلام و الايمان شهر هزار سنگر آمل مازندران، از جانب خودم و از جانب همه شهروندان بزرگوار اين بلدطيب و خطه شهرستان آمل بلکه از جانب همه فرزانگان گرامي و گرانقدر استان مازندران، به پيشگاه مبارک آن ولي به حق که مصداق بارز رساله است با کمال ابتهاج و انبساط تقديم مي‌دارم و عزت و شوکت روز افزون آن قائد اسوه زمان را همواره از حقيقه الحقائق خداوند سبحان مسألت دارم.

 

آیةالله العظمي بهاءالديني (قدّس سرّه):

 

حجت الاسلام حسين حيدري کاشاني: «در يکي از سفرهايي که مقام معظم رهبري به قم تشريف آوردند يکي از دوستان بزرگوار در منزل آمد و فرمود: آقا به منزل آقاي بهاءالديني مي‌آيند، بيا برويم.

 

به اتفاق ايشان به منزل آقا رفتيم وارد اتاق منزل شديم، مقام معظم رهبري اظهار لطف و مرحمت فرمود، نشستيم. آقاي بهاءالديني روي تشک با عرقچين نشسته بود، آقاياني در خدمت آقا بودند. حقير خدمت مقام معظم رهبري عرض کردم: آقا! اگر بعضي بعد از نشست مجلس خبرگان، از رهبري حضرتعالي خبر دادند، ما سه سال قبل از فوت حضرت امام عليه الرحمه، رهبري شما را در سر مي‌پرورانديم. فرمودند: چطور؟ عرض کردم به واسطه فرموده اين مرد و اشاره به آيت ا... بهاءالديني کردم و در توضيح آن گفتم در سه نشست که در سه جمعه پياپي که بنده در منزل محضرشان بودم اين مطلب را فرمودند: روزي ابتدا به ساکن فرمودند: فلاني! قضيه قائم مقامي سرنمي‌گيرد. کسي که ما دلخوش به او هستيم، آقاي خامنه‌اي است. بنده هم عرض کردم: بله آقا، و رفتم براي اين‌که چاي خدمت آقا بياورم فرموده ايشان را يادداشت کردم. هفته بعد روز جمعه حدود ساعت ده صبح فرمودند: “همان‌طور که ما به شما گفتيم اين‌ها مي‌خواهند کاري کنند، اما موفق نمي‌شوند. دلخوشي ما به آقاي خامنه‌اي است.” عرض کردم‌ بله آقا و بلند شدم رفتم يادداشت کردم و برگشتم. هفته سوم باز به همين مضامين در‌باره آينده مطلبي فرمودند، من نگاهي به چشم‌هاي آقا [آيت ا... بهاءالديني] کردم، آقا فرمود چه بايد کرد؟ شما تعجب مي‌کني؟ اما ديد ما اين است.

 

-حجت الاسلام و المسلمين پناهيان با بيان خاطره‌اي درباره عيادت مقام معظم رهبري از آيت‌ا... بهاء‌الديني گفت: آيت‌ا... بهاءالديني از اين ديدار بسيار به وجد آمدند و به مقام معظم رهبري با عنوان «السلام عليك يا وديعة‌ا...» سلام دادند؛ اين در حالي بود كه مقام معظم رهبري از نظر سني جاي پسر آيت‌ا... بهاءالديني به حساب مي‌آمدند.

 

-يکي از روزها که حضرت آقا تشريف برده بودند به جمکران، حدود ساعت دو شب به حضرت آيت‌ا... العظمي بهاءالديني خبر مي‌دهند که آقا صبح بعد از نماز مي‌خواهند تشريف بياورند منزل شما. تيم حفاظت ساعت چهار صبح براي آماده کردن شرايط به منزل ايشان مي‌روند که متوجه مي‌شوند آقاي بهاءالديني، پيرمرد نود ساله جلوي در خانه ايستاده‌اند. مي‌گويند: آقا چرا با اين کهولت سن اينجا تشريف داريد؟ ايشان مي‌فرمايند: براي ديدن رهبر بزرگ انقلاب، من از همان ساعتي که شما زنگ زديد آمده‌ام استقبال.

 

-روزي بعد از ملاقات مقام معظم رهبري با حضرت آيت ا.. بهاء الديني، از ايشان مي‌پرسند كه آيا ديروز مقام معظم رهبري به اين جا آمده بود‌؟ ايشان در جواب مي‌فرمايند: بله چند دقيقه خورشيد اين‌جا تابيد و رفت. او چون خورشيد داراي خير و بركات است.

 

آیةالله مشکيني‌ (قدّس سرّه):

 

براي همه مسلمين جهان اعم از سني و شيعه و به ويژه روحانيت محترم و علماء عظام فريقين ايدهم ا... تعالي، و بر همه کساني که علاقه به دوام انقلاب اسلامي ايران و نفوذ و گسترش اسلام در جهان دارند و طالب امتثال اقيموا الدين و لاتتفرقوا هستند و ميل به تحقق ليظهره علي الدين کله دارند واجب مؤکد شرعي و عقلي است معظّم له را به فقاهت و ولايت امر مسلمين بشناسند و بپذيرند.

 

آیةالله العظمي وحيد خراساني (مدّ ظلّه):

 

- من به آيت‌ا... خامنه‌اي ارادت کامل دارم.

 

- تضعيف نظام را حرام مي‌دانم و به ولايت ايشان (رهبر معظم انقلاب) التزام دارم

 

- يکي از طلاب که خدمت آيت ا... وحيد خراساني رسيده بود و مطالبي را با ايشان مطرح کرده بود، ايشان گفته بود يعني من وحيد بروم حاکم بشوم، مگر من مي‌توانم؟ سيد اولاد پيغمبر دارد به خوبي کشور را اداره مي‌کند.

 

آيت‌ا... وحيد خراساني، در ديدار با جمعي از اساتيد حوزه با تاكيد بر پشتيباني دائمي از جمهوري اسلامي گفت: حفظ اين نظام از اوجب واجبات است.

 

وي درباره رهبر معظم انقلاب اسلامي گفته است: من ايشان را از قديم مي‌شناسم و در سليم النفس بودن ايشان ترديدي ندارم.

 

حجت الاسلام و المسلمين صديقي (مدّ ظلّه):

 

مرحوم آيت ا... احمدي ميانجي از عرفاي زمان و از شاگردان آيت ا... العظمي بهجت(ره) بودند. ايشان به محضر امام زمان(عج) شرفياب شده بودند‌، در يکي از تشرفات گفتند که از امام زمان در خصوص رهبري آقا سيد علي سوال کردم‌: آقا! نظرتان در مورد ايشان چيست؟

 

امام زمان (عجّل ا... تعالي فرجه الشّريف) فرمودند: ايشان از ما هستند.

 

سخنراني در بيت رهبري‌، مراسم عزاداري حضرت زهرا سلام ا... عليها (28/2/89)

 

شاگرد آيت ا... قاضي(ره)

 

يکي از شاگردان‌، آيت ا... قاضي در اوايل انقلاب، پيش بيني جالبي از سرنوشت همراهان و ياران حضرت امام کرده اند که خواندني است.

 

به گزارش جهان، عارف رباني مرحوم آيت الحق حاج سيد هاشم رضوي اوائل انقلاب فرموده بودند‌: اطرافيان آقاي خميني دو گروه هستند، يک گروه آخرتشان به دنيا مي‌چربد و يک گروه دنيايشان به آخرتشان مي‌چربد. آن گروه که آخرتشان مقدم به دنيا است‌، دور و بر آقاي خامنه‌اي جمع هستند ولي آنان که دنياشان به آخرت مقدم است از دور و بر امام و بعد هم آيت ا... خامنه‌اي جدا مي‌شوند.

 

آیةالله العظمي گلپايگاني (قدّس سرّه):

 

-حضرت آيت ا... گلپايگاني، براي رهبر معظم عباي ظريفي هديه فرستادند و فرمودند: اگر ديدم از نظر من کاري خلاف اسلام‌ است، من تذکر مي‌دهم، اگر تغيير کرد بسيار خوب، اگر تغيير نکرد من ديگر صحبت نمي‌کنم و تضعيف شما را حرام مي‌دانم. عمده عظمت شماست. شما رهبر مسلمين هستيد و نمي‌خواهم صحبتي کنم در يک فرعي که شما را تضعيف کرده باشم.

 

-از خداوند متعال مسألت دارم كه تأييدات خود را بر شما (‌مقام معظم رهبري‌) در منصب حساس رهبري جمهوري اسلامي ايران مستدام بدارد.

 

- مرحوم آقاي گلپايگاني در مورد نظر حضرت امام که فرموده بودند: «آقاي خامنه‌اي بهترين فرد براي رهبري نظام هستند»، مي‌فرمايند: نظر من هم همين است.

 

آیةالله العظمي ميرزا هاشم آملي (قدّس سرّه):

 

انتخاب شايسته شما ( مقام معظم رهبري ) از سوي مجلس خبرگان، موجب اميد و آرامش گرديد چرا كه شما شخصيتي متفكر، عارف به اسلام و صاحب درايت و تدبير هستيد‌.

 

آیةالله 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, | 9:11 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.