مجالس اهل بيت رااحساسي نكنيد
استاد حوزه تصریح کرد: مجالس اهل بیت(ع) باید مبتنی بر پشتوانه علمی باشد تا مخاطبان به شناخت خاندان عصمت و طهارت(ع) دست یابند.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد آیت الله  العظمی مرعشی نجفی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در مورد نعمت عظیم عقل، اظهار داشت: عقل ستون شخصیت، راهنما، چشم گشا و کلید کار انسان است.

وی با بیان این که دانشمندان در تمام زمینه ها به کمک عقل پیش می روند، تصریح کرد: امروز که صنعت دنیا را فرا گرفته و روز به روز بیشتر می شود، با کمک عقل انجام شده است.

این استاد حوزه با طرح این سوال که چرا با وجود پیشرفت و انقلاب صنعتی، شخصیت هایی نظیر مرحوم آیت الله مرعشی، امام راحل(ره) و علامه طباطبایی  کم تکرار می شوند، ابراز داشت: عقل اگر موید به نور باشد، عالمان و شخصیت هایی را تربیت می کند که دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با تاکید بر اینکه قال الصادق (ع)دواست اما گوینده اش باید جواز داشته باشد، ابراز داشت: هر حدیثی که در کتابی آمده است را نباید مطرح کرد؛ چرا که برخی احادیث جعلی توسط دشمنان وارد کتب شیعه شده و عصمت اهل بیت(ع) را زیر سوال می برد.

وی با بیان این که راویان حدیث باید نسخه شناس و کتاب شناس باشند، افزود: علم درایه و رجال برای این است که احادیث معتبر از مجعول تشخیص داده شود.

این خطیب توانا با انتقاد از این که مجالس اهل بیت(ع) احساسی شده است،اظهار داشت: مجالس اهل بیت(ع) باید مبتنی بر پشتوانه علمی باشد تا مخاطبان به شناخت خاندان عصمت و طهارت(ع) دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با تاکید بر اینکه ما شناختی  از اهل بیت(ع) نداریم، تصریح کرد: بسیاری از گرفتاری افراد برای این است که مربی خوبی نداشته اند تا آن ها را با حقایق معارف اهل بیت(ع) آشنا کند.

*در کار اهل بیت(ع) «نشد» و «نداریم» معنا ندارد

وی خاطرنشان کرد: در کار اهل بیت(ع) «نشد» و «نداریم» معنا ندارد؛ یا همان حاجت خواسته شده برآورده می شود یا نوع حاجت تغییر می یابد.

این استاد حوزه با تاکید بر این که برخورد مقدسانه با احادیث کار را به نقطه مطلوبی نمی رساند، ابراز داشت: نباید با مطرح کردن برخی سخنان، احساس جوانان را برانگیخت و با نام امام زمان(عج) بازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با اشاره به این که شوق دو بخش وجودی و عدمی دارد، تصریح کرد: در بخش عدمی، معشوق صاحب عشق را مشاهده نکرده است، اما می داند یک چنین مسئله ای وجود دارد.

وی با تاکید بر این که آن دسته از علمایی که شوق وجودی را پیدا می کنند عقل آن ها با نور موید می شود، اظهار داشت: مرحوم آیت الله مرعشی نجفی مرجعیت داشت و به حق لقب علامه لایق ایشان است و با شوق ممتاز، عقل موید به نور وجودش را فرا گرفت.

این استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی جامعیت بسیار تماشایی داشت، تصریح کرد: این عالم بزرگوار، پس از رسیدن به مرحله مرجعیت؛ رشته هایی از علوم را که هرکدام به وسعت دریا بودند، فرا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان اینکه سیره زندگی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی باید تدریس شود، اظهار داشت: این مرجع تقلید علاوه بر اطلاعات فراوان، از قلم زیبایی نیز برخوردار بود.

*آیت الله مرعشی در مرز عشق با اهل بیت(ع) بود

وی با اشاره به اینکه مقدمه هایی که مرحوم آیت الله مرعشی نجفی بر حاشیه کتب نوشتند باید برای معرفی به اهل سنت چاپ شود، افزود: کتب تخصصی بسیاری از ایشان باقی مانده و در عرصه تدوین و معرفی کتب نقش زیادی داشت و امروز آوازه صوت کتابخانه عظیم این مرجع تقلید به گوش جهانیان رسیده است.

سخنران مراسم جامعیت آیت الله مرعشی نجفی را مرهون عقل موید به نور و محبت به اهل بیت(ع) دانست و گفت: این مرجع فقید در مرز عشق با اهل بیت(ع) بود و تمام عمر خود را در خدمت ائمه معصومین(ع) صرف کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 23 آذر 1392برچسب:, | 8:42 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.