اثــر ســـوز کـــلام ...

 

شعوانه تعجب کرد خود وارد مجلس شد ببیند چه خبر است دید عده ای اجتماع نموده اند و واعظی بالای منبر مشغول موعظه است . شعوانه آخر جمعیت نشست در این هنگام بود که واعظ این آیه کریمه را تفسیر می نمود :

 

« هنگامی که آتش دوزخ ، دوزخیان را از دور ببیند ، آنها صدای وحشتناک و خشم آلودش را که با نفس زدن شدید همراه است می شنوند .. »

 

 فرقان آیه 13

 

این آیات الهی و کلمات قرآن چنان بر قلب شعوانه نشست و بر دل او اثر گذاشت که از اعماق جانش ناله زد ، در حال گریه به آن واعظ گفت :

 

 ای شیخ ! من یکی از روسیاهان و مجرمان سیه دلی هستم که سراسر وجودم را عصیان و تباهی گرفته ، آیا توبه کنم ، خداوند سبحان توبه ام را می پذیرد ؟

 

فرمود : خانم خداوند متعال ارحم الراحمین است ، غفارالذنوب است . البته توبه تو را می پذیرد ، اگر چه گناهان تو به اندازه گناهان شعوانه باشد .

 

شعوانه بیشتر منقلب شد و با گریه حزین گفت : ای شیخ شعوانه من هستم ، به راستی اگر توبه کنم ، خداوند می بخشد ؟

 

واعظ گفت آری به راستی اگر توبه کنی خداوند مهربان تو را می آمرزد . شعوانه هماندم از صمیم دل توبه کرد از آن مجلس که خارج شد تمام گناهان را رها نمود و از بدیها دوری جست . همه ثروتی که از مسیر نامشروع کسب کرده بود در راه خدا به فقرا انفاق کرد مشغول عبادت و مناجات با خدا شد در عبادت و جبران مافات و ریاضت به حدی رسید که بسیار ضعیف و ناتوان گشت ، با سوز و گداز می گفت :

 

آه ! آه ! که در دنیا به این وضع افتادم نمی دانم در آخرت حالم چگونه خواهد بود ؟

 

آیا خداوند مرا بخشیده است ؟ آیا توبه ام پذیرفته شده است ؟ آیا ...


 

تا اینکه شبی سروش غیبی به گوشش رسید که : هان ای شعوانه !! دل خوش دار که خداوند تو را پذیرفته است و به زودی مقام ارجمند خود را در قیامت خواهی دید و خشنود خواهی شد ..

گنجینه وعاظ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, | 15:14 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.