وحدت
مراجع عظام تقلید و برخی علمای اعلام(حفظهم الله) از وحدت چه می گويند؟

✅مقام معظم رهبری(دام عزه):
رهبر انقلاب در همین رابطه می‌فرمایند:«بعضی‌ها به نام شادکردن دل فاطمه‌زهرا، علیها‌السلام، این روزها و در این دوران ما کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند! می‌فهمید چه می‌گویم؟ بهترین وسیله‌ای که دشمنان بزرگ انقلاب پیدا کردند برای این‌که نگذارند انقلاب به کشورهای اسلامی برود، می‌دانید چه بود؟ گفتند این انقلاب، اسلامی نیست! گفتند اینها دشمن شما- چند صد میلیون مسلمان- هستند! امام بزرگوارمان ایستاد و گفت این انقلاب، اسلامی است؛ شیعه و سنی در کنار هم هستند؛ کنار هم هستند. اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیای آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند. نواری پیدا کند، ببرد این‌جا و آن‌جا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید، این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی‌ها دارند به نام فاطمه زهرا، علیها‌السلام، این کار را می‌کنند، درحاليكه فاطمه زهرا، عليها السلام، راضي نيست.

✅حضرت آیت الله وحید خراسانی(حفظه الله):
سؤال:باسمه تعالی/ ما جمعی هستیم ساکن در محلی که اهل‌سنت زندگی می‌کنند و آنها ما را کافر می‌دانند و می‌گویند شیعه کافر است در این‌صورت آیا ما هم می‌توانیم با آنها معامله به مثل کنیم و همان‌طوری که آنها ما را کافر می‌دانند ما هم با آنها معامله کفار کنیم. مستدعی است وظیفه شرعی ما را در مقابل این حملات بیان کنید./امضاء:جمعی از مؤمنین
پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم
هر کس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء، صلی الله علیه وآله وسلم، بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال کسی که پیرو مذهب جعفری است محترم است.
و وظیفه شرعی شما آن است که با گوینده شهادتین هر چند شما را کافر بداند به حسن معاشرت رفتار کنید، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار کردند شما از صراط مستقیم حق و عدل منحرف نشوید، اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بروید، و اگر از دنیا رفت به تشییع جنازه او حاضر شوید، و اگر حاجتی به شما داشت حاجت او را برآورید، و به حکم خدا تسلیم باشید که فرمود: «ولاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»  و به فرمان خداوند متعال عمل کنید که فرمود: «ولاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَیْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا»  والسلام علیکم و رحمة الله

✅حضرت آيت الله مكارم شيرازي(حفظه الله):
حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي، روز چهارشنبه 8 آذر 1385 در آغاز درس خارج فقه خود مراسم ايام نهم ربيع الاول را خرافي دان ته و فرمودند :برخي در اين ايام سخنان ركيكي مي زنند و تصور مي كنند شامل رفع قلم و بخشودگي است. اما اين روايت، جعلي و دروغ است. چون مخالف آيات قرآن است. ايشان، دروغ، سخنان ركيك و مطالب تحريك آميز جنسي را از مسايل خلاف اخلاق در شوخي ها عنوان كرده و افزودند: مگر مي شود خداي متعال، به گناه چراغ سبز نشان بدهد. اگر اين حرف، روايت هم بود بايد آن را به ديوار مي كوبيديم، چون مخالف صريح قرآن است . رفع قلم براي ديوا نه و كودك است نه براي آدم بالغ عاقل.

✅بهجت العارفين مرحوم آيت الله العظمي بهجت(ره):
البته ما نمى گوييم كه براى داخل كردن ديگران در راه حق، فحاشى و سب كنيم، چرا كه بدتر مى شود و صلاح نيست، بلكه ممكن است حرف هايى
بزنند كه ما فحش بدهيم، لذا ما نبايد چنين كنيم، چنان كه شرف الدين(رحمه اللّه) در برابر فحاشى آن ها، از برخى از علماى آنان با تعبير "استاد" یاد مى كند.  خدا كند سياست دينى و سياست مذهبى را بفهميم و بى جهت به اين و آن فحش ندهيم!

✅آیه الله العظمی سیستانی(حفظه الله):
در پیامی به همایش علمای شیعه و سنی در سال 2007 میلادی در نجف اشرف:
شیعیان باید پیش از اهل تسنن به دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی سنی‎ها بپردازند. گفتمان ما بر دعوت به وحدت استوار است و بنده بارها گفته و باز هم می گویم که نگویید سنی‎ها برادرانمان هستند بلکه آنها نفس و جان ما هستند. من به خطبه‎های نماز جمعه اهل سنت بیشتر از خطبه‎های شیعیان گوش می دهم. 
... بنده در پژوهش‎های فقهی از فتوای اهل سنت یاد می کنم، ما در کعبه و نماز و روزه متحد هستیم. زمانی که سنی‎ها در دوران دیکتاتوری به من می‎گفتند که شیعه شده‎اند علت تشیع را از آنان می پرسیدم که تاکید می کردند ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفته‎اند. من به آنها می‎گفتم که علمای سنی از ولایت اهل بیت(ع) دفاع کرده‎اند. 

✅آیه الله جوادی آملی(حفظه الله)
در پیام به حج گزاران سال 1392 شمسی
از بهترین آداب عمومی و مردمی حفظ كرامت انسانی و پرهیز از اهانت به مقدسات و نحله‌های گوناگون است. سب صحابه و اهانت به مقدسات شیعه و سنی توهین و تحقیر ظالمانه نسبت به باورهای هر كدام از دو گروه حرام و ایجاد اختلاف و روشن كردن آتش تفرقه و شقاق و تهدید و هدم اساس امت اسلامی، گناهی است بزرگ كه همگان بویژه حاجیان محترم و معتمران معزز باید جداً از آن اجتناب كنند

✅مرحوم علامه سیدمرتضی عسکری(ره)- علامه امینی دوم
در دهه فجر من را دعوت كردند در مورد وحدت شيعه و سني صحبت كنم گفتم مي‌شود وحدت هيچ مانعي ندارد. آن كاري كه ما نبايد بكنيم اين است كه لعن بكنيم. حضرت امير عليه‌السلام در جنگ صفين گويا "هند" را به اصحاب‌شان معرفي مي‌كردند. فرمودند: «اذكروا معايب افعالهم» من دو جلد «معالم المدرستين» نوشتم كه با خواندنش هزاران نفر شيعه شده‌اند در مصر و جاهاي ديگر. منتها «ادع الي سبيل ربك بالحكمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتي هي احسن»
مرحوم خواجه نصير‌الدين طوسي در «تجريد الاعتقاد» به ابوبكر مي‌گويد: «الطعن الاول الطعن الثاني» خب من اين را نمي‌گويم. در شرحش علامه حلي باز همين‌طور. من مي‌نويسم ام‌المؤمنين عايشه. همه حرف‌ها را هم مي‌زنم. رفته بودم الازهر علما را دعوت كرده بودند. استاد علم‌الحديث آمد؛ گفتم: احاديث ام‌المؤمنين عايشه را بخوان گفت نعم الكتاب. يك فلسطيني هم از غزه در لندن نوشته و چاپ شده: منهج العلامه عسكري بالتقريب. من تمام حرف‌هايي را كه بايد گفته مي‌شد، گفتم. منتهي با زبان خويش. پس نگوييد نمي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 20 دی 1392برچسب:, | 13:54 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.