علــی نُقـــلی ...

علــی نُقـــلی ...


برگ ها ی زرین تاریخ گذشته و معاصر پر است از هدایت انسان های آلوده و منحرفی که با شنیدن یک کلمه موعظه مسیر زندگی شان عوض شد و به سوی خدا برگشتند . همه انحرافات و گناهان را رها کردند و در تمام باقیمانده عمر در مسیر بندگی خدا گام برداشتند و عاقبت به خیر شدند .


مرحوم علی نقلی که همین سال های اخیر به رحمت خدا رفت از انسان های آلوده و لات تهران بود . روزی مومنین با هزار ترفند او را پای منبر مرحوم شیخ محمد حسین زاهد که انصافا عالمی ربّانی و شخصیتی فاضل ، با تقوا و با خلوص بوده ، آوردند . به آقا اطلاع دادند که با هزار زحمت علی نقلی را پای منبر شما آورده ایم شما هم سعی فرمائید بحث به گونه ای باشد که انشاالله هدایت گردد .

آن بزرگوار هم با خلوصی که داشت و بیاناتی که فرمود دل او را به خود جذب کرد بگونه ای که بعد از منبر آمد و دست آقا را بوسید . مردم او را معرفی نمودند .آقا یک نگاه به او کرد و دید خیلی ظاهر خرابی دارد کلاه شاپو و سبیل ها از بناگوش در رفته و ...

این عالم بزرگوار خیلی خوش سلیقه بود نگفت این چه وضعی است که تو داری مگر مسلمان نیستی چرا عرق می خوری و چرا قمار می زنی و چه وچه !! فقط یک کلمه فرمود :

علی نقلی شما هستید ؟

عرض کرد : بله آقا

فرمود : یک نقل هم من پیرمرد روحانی به تو می دهم ، بگذار پهلوی نقل هایت !

گفت : امر بفرمائید .

فرمود : پسرم نفس خبیث احتیاج به شنیدن موعظه دارد به من قول بده هفته ای یک بار پای منبر موعظه بنشینی .

عرض کرد چشم آقا !

فرمود : علی قول دادی به قولت عمل کنی

گفت : آقا مرده و حرفش . خداحافظ . خداحافظ

آن چنان این نصیحت و موعظه آقا در دل او اثر گذاشت که به هر طریق بود هفته ای یکبار پای منبر موعظه زانو می زد و به احادیث اهل البیت ( علیهم السلام ) گوش فرا می داد و گریه می کرد . طولی نکشید که همه گناهان را رها کرد اهل طاعت و بندگی خدا شد . آن آدم لات و آلوده جزء اخیار  و نیکان تهران شد بعد هم به قم مهاجرت کرد و پناهنده به کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه ( علیها سلام ) شد ، هتل بلوار قم را ساخت و خدمت گذار بیوت علماء گردید .

همه این موفقیت ها در اثر شنیدن یک موعظه بود ....



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, | 12:7 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.