دست دادن علماي وهابي با "دختر نامحرم
"پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این دختران دست دادم". 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ عبدالطیف محمود سلفی از پیروان سقیفه و از اهل جماعت در صفحه شخصی تویتر خود در توجیه دست دادنش با دختران در هنگام جشن فارغ التحصیلی چنین نوشت: "پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این دختران دست دادم."

چند نکته در پاسخ به این فتوای ضد قرآنی

با توجه به این که مصافحه و لمس نامحرم امری بر خلاف روایات و آیات است برای روشن شدن مطلب به نکات زیر توجه شود:

نکته اول:

قرآن می فرماید:"قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ" (نور آیه 30 و 31)

به مردان مؤمن بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه ‏تر است؛ خداوند از آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است‏ و به زنان باایمان هم بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس ‏آلود) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند.

حال با توجه به این آیه ، وقتی قرآن تاکید می کند که که هم مرد و هم زن باید از نگاه حرام دوری کنند، پس به طریق اولی باید از لمس حرام اجتناب کنند

نحوه استدلال به این آیه

مناوی از علمای اهل سنت می گوید: پیامبر خدا(ص) با زنان اجنبی در روز بیعت مصافحه نکرد یعنی دست خود را در دست هیچکدام از آنها قرار نداد بلکه با کلام از آنها بیعت گرفت... با توجه به اینکه آن حضرت(ص) معصوم است و احتمال ریبه در مورد آن حضرت (ص) منتفی است؛ دست خود را به دست زنان نامحرم نگذاشت، پس دیگران به طریق اولی باید از دست دادن خودداری کنند.

حافظ عراقی هم گفته است: ظاهر این است که دست دادن با اجنبیه بر آن حضرت(ص) حرام و ممنوع بوده است. (1)

طبرانی: از شهر بن حوشب نقل می کند که با اسماء بنت یزید ملاقات کردم و او برایم داستان بیعت کردن خود با پیامبر(ص) را بازگو کرد که در روز بیعت آن حضرت(ص) با زنان، دست خود را دراز کردم تا با آن حضرت(ص) بیعت کنم اما آن حضرت(ص) دست خود را کشیدند و فرمودند: من با زنان دست نمی دهم و لکن بیعت من با آنها قولی است، من هم جواب مثبت دادم. (2)

در میزان الاعتدال ذهبی نقل شده است که بیعت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) با زنان با گفتار بود؛ به اینکه برای خدا شریک قرار ندهید، و هرگز دست پیامبر(ص) به دست زنی تماس پیدا نکرد مگر زنی که محرم آن حضرت بود. (3)
 
نکته دوم:

به شیخ عبدالطیف می گوییم اگر قرار باشد که خواب حجت باشد که نمی شود زندگی کرد، آیا به هر خوابی باید عمل کرد؟ اگر در خواب دیدی که پیامبر(ص) می فرمایند: زنت را طلاق بده یا او را بکش، آیا به این خواب هم عمل خواهی کرد؟ پس معلوم است این فتوا چیزی جز تبعیت از هوای نفس نیست.
 
پی نوشت ها:
[1] فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، المناوی ج 5 ص 236
[2] المعجم الکبیر، الطبرانی ج 24 ص 182
[3] میزان الاعتدال ، الذهبی ج 2 ص


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب:, | 10:46 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.