بدتـرین رذیله اخـلاقی ...

عیـب جـوئی !!

    پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله وسلم ) فرمودند :

 

   علی جان ! زمانی که دیدی مردم دنبال عیب دیگران می گردند تو کاری به مردم نگیر ، تمام سعی و تلاشت در رفع عیوب خودت باشد . ببین چه عیبی ، چه ایرادی ، چه اشکالی در خودت هست آن را رفع کن .

 

  مواعظ عددیه ص 293

 

 

اینکه اشکالات خانه و خانواده ما ، حل نمی شود و راهنمائی ها و نصیحت ها بی اثر و بی ثمر است علّتش همین است که ما هیچ وقت از خودمان اصلاح را شروع نکرده ایم . همیشه از دیگران شروع نموده و از خود غافل بوده و هستیم .

 

 شیخ انصاری و عیب جوئی از دیگران ..

   کسی خدمت شیخ انصاری رسید و سوال کرد آقا فلانی چه جور آدمی است ؟

 

  آقا شروع کردند به حمد و سپاس الهی  و شکر حضرت حق و مرتب می فرمود : الحمد لله ، شکرا لله ..

 

  عرض کرد : آقا من سوال کردم ، به جای جواب  به من ، خدا را شکر می کنید !!

 

  فرمود : خداوند متعال را حمد می کنم و از حضرت حق تشکر می کنم که عمری از من گذشت و محاسنم سفید شد و امروز کسی را پیدا نموده ام که همه عیوبات خودش را برطرف کرده و رفع نموده است دیگر خودش هیچ نقصی و عیبی ندارد ، پاک و پاکیزه شده حالا فرصت پیدا کرده است برود سراغ دیگران ؟

 

آیا کسی  یک چنین انسان کاملی را در دوران عمر خود پیدا کند نباید حمد و سپاس الهی بنماید ؟ 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392برچسب:, | 8:3 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.