اهمیت پاسخ به درخواست دیگران

برتر از طواف !

ابان بن تغلب از یاران امام صادق (علیه السلام ) است.می گوید : با امام صادق (علیه السلام) در مکه بودیم همراه آن حضرت مشغول طواف کعبه شدیم که یکی از شیعیان از من تقاضا کرد همراه او برای برآوردن حاجتی که داشت برویم ، من به طواف ادامه دادم ،او اشاره کرد ولی من به او توجه نکردم چون دوست داشتم امام صادق (علیه السلام) را تنهانگذارم . او دوباره اشاره کرد امام متوجه اشاره او گردید به من فرمود : او با تو کاری دارد ؟

 

گفتم : بله .

 

فرمود : اوکیست ؟

 

گفتم از دوستان ماست ، شیعه است . امام که متوجه شده بود او حاجتی دارد فرمود: نزد او برو . عرض کردم طواف را قطع کنم فرمود آری . عرض کردم گرچه طواف واجب باشد؟

 

فرمود : آری برو گرچه طواف واجب باشد.

 

اصول کافی 2/194

 

در روایتی دیگر نقل شده ، خداوند عزوجل به حضرت داود وحی کرد : ای داود بشنو از من آنچه را می گویم و حقیقت را به مردم ابلاغ کن. هرکس روز قیامت به پیش من یک حسنه بیاورد من او را داخل بهشت می نمایم . حضرت داود عرض کرد : خدایا آن عمل چیست . خطاب رسید کسی که غم وغصه بنده مرا رفع نماید و او را از ناراحتی آسوده کند .

 

بحارالانوار ج 6 ص 5


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:اهمیت پاسخ به درخواست, | 16:9 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.