قمه زنی ودیدگاه آیت الله وحید خراسانی
آیت الله وحید خراسانی در دیدار برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حمایت از نظام اسلامی را واجب دانست و با انتقاد از برخی کارهای خلاف که به نام عزاداری انجام می گیرد، گفت: موضوع، حکم وجوب حفظ شعائر حسینی (ع) است. این کارهای خلاف، بدعت است.
آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر این که تا کنون آن چه درباره حفظ شعائر حسيني گفته ام راجع به قمه زنی نبوده است، خاطر نشان ساخت: راجع به قمه زنی من اصلا حرفی نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نیست، در برخی مجامع فقهی، کلام من مطرح و تحریف شده است. هیچ کس هم دفاع نکرده است، من این را نگفتم و تحریف شده است/ قلم و بيانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خدمت دين و ترويج اسلام است و بايد از ايشان حمايت كرد.

به گزارش جهان حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار برخی اعضای جامعه مدرسین گفت: برای حفظ شعائر حسینی، باید از ورود بدعت ها و کارهای خلاف به نام عزاداری، جلوگیری کرد.
 
آیت الله وحید خراسانی در دیدار برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حمایت از نظام اسلامی را واجب دانست و با انتقاد از برخی کارهای خلاف که به نام عزاداری انجام می گیرد، گفت: موضوع، حکم وجوب حفظ شعائر حسینی (ع) است. این کارهای خلاف، بدعت است.
 
آیت الله وحید خراسانی در دیدر با حضرات آيات مرتضی مقتدایی، صابری همدانی و غروی به تبین و تشریح دیدگاه خود درباره تنظیم شعائر حسینی پرداخت و اظهار داشت: شعائر حسینی مانند سینه زنی، زنجیر زنی و اقامه عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) باید محفوظ بماند و نباید خدشه ای به آن وارد آید.
 
وي افزود: یکی از مصادیق حفظ شعائر حسینی (ع) جلوگیری از ورود بدعت و کارهای اخلاقی که گاه انجام می شود است.
 
این مرجع تقلید با بیان این که اگر خدشه ای به شعائر حسینی (ع) وارد آید، کمر رسول الله (ص) خم می شود، تاکید کرد: در جایی که کلام مخوف به قرائن باشد، اطلاق جایی ندارد، از این رو برخی از کارهای نادرستی که به نام اقامه عزای ابا عبدالله (ع) صورت می گیرد، این ها نه تنها مصداق عزاداری و اقامه شعائر حسینی (ع) نیست، بلکه بدعت و کارهای خلافی است.
 
آیت الله وحید خراسانی در بیان مصداق بدعت در عزاداری، عربده کشیدن، گفتن جملات کفرآمیز مانند لا اله الا زينب و لا اله الا فاطمه و خود را حسین الهی نامیدن و اشاره و تصریح کرد: این ها که شعائر حسینی (ع) نیست. حکم وجوب مربوط به حفظ و تقویت شعائر حسینی (ع) مي باشد، نبايد حکم از این موضوع ،به موضوع دیگری جابه جا کرد . موضوع حکم، شعائر حسینی (ع) است نه این کارهای خلافي كه انجام می شود.
 
وي در ادامه با تاکید بر این که تا کنون آن چه در این باره گفته ام راجع به قمه زنی نبوده است، خاطر نشان ساخت: راجع به قمه زنی من اصلا حرفی نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نیست، در برخی مجامع فقهی، کلام من مطرح و تحریف شده است. هیچ کس هم دفاع نکرده است ،من این را نگفتم و تحریف شده است.
 
این مرجع تقلید سپس با تجلیل از خدمت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در حوزه علمیه قم افزود: ایشان قلم و بیاناتشان در خدمت دین و ترویج اسلام است و باید از ایشان حمایت کرد.
 
وي در بخش دیگری از سخنانش، حمایت از نظام را واجب خواند و ادامه داد: اگر این نظام اسلامی نباشد، معلوم نیست چه در می آید؟ بدتر از گذشته می شود. حمایت از این نظام را لازم و واجب می دانم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: قمه زنی سنت يا بدعت؟ ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, | 9:21 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.